Kuka on Reeta?


Moi sä!

Mun nimi on Reeta. Olen 16-vuotias tyttö (syntynyt vuonna 2001) ja asustelen tällä hetkellä perheeni kanssa Tampereella.

Olen luonteeltani puhelias ja sosiaalinen. Pyrin löytämään elämän tylsistä hetkistä aina vähän hupia, enkä pelkää nauraa itselleni. (Oheen liitetty kuva minusta vappupallo-kilpikonnan kanssa varmaankin todistaa aiemman väitteen)
Määrätietoisuus ja päättäväisyys on myös luonteenpiirteideni kulmakiviä.
(tähän alkaa kuulostaa jo työhakemukselta! )



Mun perheeseen kuuluu äiti, isä, isosisko ja isoveli. Neljä meistä vielä asuu omakotitalossa lähellä Tampereen keskustaa, mutta mun isosisko asuu jo omillaan. Mä ja mun perheenjäsenet ollaan vähän niinkuin lehmiä kesälaitumella: Me tykätään ulkoilmasta, elellään sulassa sovussa, pidetään silloin tällöin kovaa ääntä ja syödään paljon. Erityisesti mä ja mun veli syödään paljon.
Ruoan lisäksi, kuten sanoin, tykätään ulkoilmasta, mutta tämän lisäksi myös urheilusta. Meidän perheen "yhteinen harrastus" on jo pitkään ollut suunnistus, jonka juuret kumpuaa isäni nuoruuden harrastuksesta.

Omia harrastuksiani on tanssi ja musiikki.

Tanssia olen harrastanut monipuolisesti ja pitkään. Aloitin kolmisenvuotiaana satubaletista Elwa Molinin tanssikoulussa Tampereella. Baletin ohelle tuli iän myötä myös jazztanssi ja nykytanssi. Nykyään käyn tanssitunneilla Dance Actions -nimisessä tanssikoulussa ja tanssin pääasiassa show- ja street-tanssia. Tanssin myös kahdessa erikoiskoulutusryhmässä ja näiden lisäksi pienryhmässä (ig: aliumcrew) jonka koreografiat teemme ryhmän kanssa itse. Yhteensä harjoituskertoja on viikossa
ollut nyt kuluneena keväänä ainakin 6.

En ikinä osaisi kuvitella luopuvani tanssista kokonaan. Yhdessä vaiheessa tätä kokeilin ja harrastin puoli vuotta jalkapalloa, mutta ikävä tanssia kohtaan johdatti minut takaisin lajin pariin. Tanssista on muodostunut mulle todella tärkeä osa elämää, koska se on ollut niin kauan osa mun elämää. Tanssiessa oon vapaa arjen kiireistä. Tanssiessa oon oma itseni.

Musiikki on tanssin ohella ollut mukana pienestä pitäen. Aloitin viulunsoitolla, josta siirryin huiluun ja sitten vielä lauluun. Huilua soitin Tampereen konservatoriolla 7 vuotta. Samaan aikaan soitin myös orkestereissa ja lauloin kuoroissa. Tänä keväänä olen käynyt yksityisillä laulutunneilla.

Koen mun harrastusten vaikuttaneen mun lukiovalintaan todella paljon. Ajatus siitä, että yksipuolisen opiskelun ohella voisin sekä tanssia että musisoida, houkutti puoleensa.  Tampereen yhteiskoulun lukioon eli tykkiin päädyinkin sitten opiskelemaan. En oo päivääkään katunut.


Kaikille selvennykseksi: tällä hetkellä ovat jalkani vielä tiukasti Suomen maaperällä. Elokuussa 2018 kuitenkin lähden Ranskaan ja vietän siellä koko kouluvuoden. Tämän blogin tarkoitus on välittää perheelleni, sukulaisilleni, kavereilleni, sekä tutuille että tuntemattomille päivityksiä vaihtovuodestani ja siihen liittyvistä asioista. Niin vaihtoa ennen, kuin sen jälkeenkin. Valmistaudu kuulemaan siis vaihtojärjestöstäni, valmisteluista lähtöä varten, tapahtumista reissussa ja Ranskassa, sekä muuten vaan elämästäni.

Mahtavaa että olet tavalla tai toisella tänne löytänyt/tänne eksynyt!

P.S. Halusin rennon blogini olevan kieleltäänkin rento, joten aion asiani kertoa sanoilla, joiden koen omaan suuhuni parhaiten sopivan. Tiedostan ettei teksti ole välttämättä äidinkielellisesti korrektia ;)

Kommentit